طراحی سایت

آوزش طراحی سایت و تمام مسائل مربوط به آن را بررسی میکنیم و با یکدیگر به اشتراک میگذاریم

طراحی سایت

آوزش طراحی سایت و تمام مسائل مربوط به آن را بررسی میکنیم و با یکدیگر به اشتراک میگذاریم

  • ۰
  • ۰

مفاهیم طراحی سایت

همانطور که می دانید هر تخصصی زبان خاص خود را دارد. پزشکان زبان خاص خود را دارند. مهندسین و هر شغلی شامل این موضوع می شوند. طراحی وب سایت نیز از یان قاعده پیروی می کند. اصطلاحاتی مانند سرور، هاست و … از جمله مواردی هستند که قطعا با آن ها روبرو خواهید شد و در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

مرورگر وب(Web Browser): برای مشاهده هر فایلی نیاز به برنامه جانبی دارید. برنامه پخش آهنگ نیاز به برنامه ای دارید که بتواند کد هارا به حالت صوت درآورد و پخش کند. صفحات وب نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای مشاهده صفحات وب از نرم افزار هایی به نام مرورگر استفاده می شود. مرورگر ها به عنوان واسط درخواست های کاربران را به پایگاه های اینترنتی ارسال می کنند و اطلاعات درخواست شده را پس از دریافت نمایش می دهند.

 

سرور(Server): سرور به معنای سرویس دهنده است. در بالا به این مورد اشاره کردیم که درخواست ها به پایگاه های اینترنتی ارسال می شوند. این پایگاه های اینترنتی سرور نام دارند. سرور به معنای کامپیوتری بسیار قدرتمند و همواره روشن است که کاربران مختلف در زمان های متفاوت می توانند به آن درخواست ارسال کنند و اطلاعات مورد نظر را به دست آورند.

 

هاست(Host): به بیان بسیار ساده هاست به معنای حافظه است. همانگونه که اطلاعات شما در هارد شما ذخیره می شوند، اطلاعات یک وب سایت در هاست آن ذخیره می شوند. هاست ها مکانی هستند که تمام اطلاعات شما در آن قرار دارند و هنگام درخواست مرورگر ها از سرور فرا خوانی شده و به سمت مرور گر ها ارسال می شوند.

 

آدرس اینترنتی(URL): اگر بخواهیم بسیار ساده در مورد آن صحبت کنیم، می توانیم سایت را یک شهر در نظر بگیریم که از بخش های مختلف تشکیل شده است، آدرس های اینترنتی همان آدرس های اختصاصی هر خانه یا فروشگاه در آن شهر هستند.

پس از آشنایی با مفاهیم ابتدایی طراحی سایت می توانیم به ابزار های مورد استفاده در این تخصص بپردازیم.

به هیچ عنوان سفارش طراحی سایت در تهران را از دست ندهید.

 

 

ابزار های طراحی سایت

اینکه بخواهیم تمام ابزار های طراحی سایت را یک به یک شرح دهیم قطعا از حوصله شما خارج است. در این بخش به تعدادی از کاربردی ترین ابزار های دخیل در طراحی سایت خواهیم پرداخت.

 

Adobe Dreamweaver: این ابزار یکی از قدرتمند ترین ابزار های طراحی و برنامه نویسی وب سایت می باشد که با Windows و Mac سازگاری کامل دارد و توسط شرکت Adobe ساخته شده است. این نرم افزار دارای ایزار های بسیار زیادی است. از جمله  نمایش دهنده کد انتخاب شده در حالت عادی و کدی، ابزار مدیریت FTP و …

 

Adobe XD: این ابزار نیز یکی دیگر از ابزار های خانواده Adobe است که برای طراحی رابط کاربری وبسایت ها و اپلیکیشن ها توسعه داده شده است. در این برنامه می توانید بخش بصری وب سایت که قابل رویت است را طراحی کنید و پس از رفع ایرادات و نهایی شدن طرح، به کد نویسی آن بپردازید.

 

Adobe Photoshop: هر وب سایتی برای زیبایی نیاز به تصاویر دارد. وب سایت های بدون تصاویر باعث می شوند تا کاربر به سرعت آن هارا ترک کند. برای ایجاد، ویرایش و تغییرات در عکس هایی که قرار است وارد سایت کنید می توانید از این برنامه استفاده کنید.

اگر این مقاله برایتان مفید بود پیشنهاد میکنیم تا مقاله چگونه "بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم" را نیز مطالعه نمایید.

  • ۰۰/۰۳/۲۴
  • سعید صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی